Om meg – i punktlisteform

Kjellemann har tagget meg. Høflig og pliktoppfyllende som jeg er følger jeg opp så godt jeg kan:

Regler:

1. Du må linke til den bloggen som tagget deg.
2. Lag en liste med seks (u)interessante ting om deg selv.
3. Tagg fem andre blogger, la dem vite det ved å kommentere på deres blogg.

    Here we go:

    1. Jeg har spilt klarinett i skolekorps i ett år.
    2. Jeg har vært på toppen av Fuji-san, 3776 meter over havet. Det var, bokstavlig talt, et høydepunkt så langt i livet.
    3. Jeg begynte ikke å drikke kaffe før november 1997. Da hadde jeg til og med tilbragt et helt (konstant ranglende) år på bibelskole uten å bukke under for det kristne drikkepresset. Men den vinteren befant jeg meg i Etiopia, på besøk hos misjonærer, og fikk klar melding om at jeg måtte takke ja til alt jeg ble tilbudt hvor som helst og når som helst, for ikke å fornærme det lokale vertskapet og ødelegge relasjoner som var bygd opp over lang tid. Etiopia er som kjent kaffens hjemland, og når jeg først begynte å drikke (nybrent og nykvernet) kaffe klarte jeg ikke å stoppe. Idag er jeg fullstendig avhengig.
    4. Jeg har to tatoveringer, en på hver skulder. På venstre skulder står kanjien for tro, på høyre skulder kanjien for håp. Til sammen danner de to tegnene det japanske ordet «shinbō» som kan oversettes med tillit. De som lurer på hvor det ble av kjærligheten kan slå opp i Romerbrevet 5:5.
    5. Jeg visste faktisk ikke at de to nevnte kanjiene danner det nevnte ordet sammen da jeg fikk laget tatoveringene. Noen ganger er man bare heldig.
    6. Jeg drømte lenge om å bli tegneserietegner. Den aller største drømmen var å følge i fotsporene til Carl Barks og Don Rosa. Jeg har fortsatt liggende noe av det jeg produserte før jeg omsider fikk realitetsorientert meg – det var omtrent samtidig som jeg lærte å drikke kaffe.

    Stafettpinnen gis videre til mine brødre Torgeir og Ingar, i tillegg til Bjørn Are «Dekodet» Davidsen, Beate på rasteplassen og Neivi2.

    5 svar til “Om meg – i punktlisteform”

    1. Harald – i det man røper at man har tegnet serier kommer til å føre til krav om å publisere dem i bloggen. Jeg starter herved med første runde med kravene. 🙂

      Ellers har jeg allerede svart på oppfordringen din – med profetisk innsikt, kan man si, det ble gjort allerede for et par dager siden, her. 😉

    Legg igjen en kommentar